تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

شهید صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس که بود؟

  • کد خبر: ۲۰۳۸۰۴
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
شهید صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس که بود؟
رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان حمله پهپادی به ضاحیه بیروت به شهادت رساند.

به گزارش شهرآرانیوز، رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان حمله پهپادی به ضاحیه بیروت به شهادت رساند.

شهید صالح العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های قسام بود که پس از چندین سال تجربه زندان از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی سنوار از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. روزنامه یدیعوت آحارونوت در سال ۲۰۱۸ در خصوص العاروری می‌نویسد: العاروری برنامه‌ریز عملیات‌های مسلحانه حماس و شخص دوم حماس شده و انتخاب وی برای این جایگاه تکمیل تغییر ساختار رهبری حماس پس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس حماس در غزه به شمار می‌رود. العاروری در کرانه باختری متولد شده و در آنجا رشد کرد و ۱۸ سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیلی به سر برد. وی به راحتی به زبان عبری سخن می‌گوید و با سرعت پله‌های پیشرفت در رهبری حماس را پیمود و پس از آنکه در سوریه، ترکیه و قطر مسؤول دفتر حماس بود هم اکنون در لبنان عهده‌دار این مسؤولیت است. در حالی که وی حمله‌های حماس را از لبنان برنامه‌ریزی می‌کند انتخاب این شخص برای این جایگاه موجب نگرانی اسرائیل شده است.

اما آنچه اهمیت و جایگاه العاروری را بیش از دیگر شخصیت‌های فلسطینی برای صهیونیست‌ها پررنگ می‌کند، سابقه وی در اقدامات نظامی در کنار رابطه حسنه وی با ایران، حزب الله و گروه‌های فلسطینی است. العاروری مسؤول نظامی حماس در کرانه باختری بوده است. وی مسؤولیت ربایش ۳ صهیونیست در سال ۲۰۱۴ (که بهانه تل‌آویو برای آغاز جنگ ۵۱ روزه شد) را بر عهده گرفته بود؛ لذا به همین دلیل العاروری به ادعای روزنامه هاآرتص و شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، فرد شماره یک تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود؛ لذا العاروری پس از چند سال اقامت در ترکیه با فشار صهیونیست‌ها به آنکارا، این کشور را ترک کرد و به قطر رفت. یکی از مفاد قرارداد اسرائیل و ترکیه در سال ۲۰۱۵ اخراج صالح العاروری از استانبول بود و پس از آن بین اسرائیل و قطر توافق شد که وی پس از دو سال اقامت در دوحه از دوحه اخراج شود.

همچنین با آغاز بحران کشور‌های عربی و قطر، العاروری دوحه را هم به مقصد بیروت کرد. اتفاقی که به ادعای روزنامه‌های صهیونیستی ناشی از فشار کشور‌های عربی و تل‌آویو رخ داد. به طور مثال آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پس از خروج العاروری از قطر در سخنانی گفته بود العاروری برای تقویت و آشتی روابط حزب‌الله لبنان و حماس به بیروت سفر کرده است. العاروری از سال ۲۰۱۵ رسماً در لیست سیاه تروریستی دولت آمریکا قرار گرفت.

شهید صالح العاروری بار‌ها از سوی رژیم صهیونیستی به ترور تهدید شده بود تا این که شامگاه امروز سه‌شنبه در نتیجه حمله پهپادی این رژیم به دفتر سیاسی جنبش حماس در ضاحیه جنوبی بیروت به همراه ۳ تن از همراهانش به مقام شهادت نائل آمد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->